Skrzaty dzisiaj miały okazje poznać zjawisko atmosferyczne, jakim jest tęcza, a także odbierać świat wieloma zmysłami i kształtować kompetencje matematyczne. Przedszkolaki dowiedziały się, jak powstaje tęcza i kto zajmuje się zjawiskami pogodowymi. Zaśpiewały głośno piosenkę o siedmiobarwnym łuku na niebie. Wysłuchały wiersza M. Konopnickiej pt. „Tęcza” po czym odpowiadały na pytania zadawane przez nauczyciela i liczyły kolory tęczy. Podczas zabawy w „Kolory” dzieci nazywały je i poruszały się do słów piosenki. Odczytały również wynik doświadczenia wykonanego dwa dni wcześniej – w butelce wymieszały się kolory tworząc tęcze. Klasyfikowały tęczowe patyczki wg kolory i spacerowały po ścieżce sensorycznej. Na koniec Skrzaty wykonały ciekawą pracę plastyczną malując farbami akwarelowymi na podkładzie z soli. Dzisiaj było wesoło i kolorowo.